Конструктивне вирішення конфліктів
- В конфлікті немає правих і винних, бо кожен тоді виражає свою думку в нав’язливому форматі. З одного боку, думка має право бути вираженою, а з іншого – ніхто не зобов’язаний погоджуватись з нею. Але повага до позиції іншої людини допоможе побудувати конструктивне спілкування.
- Агресивна відповідь на чиюсь агресивну дію точно не призведе до вирішення конфлікту. Важливо зменшити свої негативні емоції щодо людини, з якою виникло непорозуміння, намагатись не принижувати її.
- Спробуйте уявити себе на місці опонента, відчути його інтереси та емоції. Подумайте, на які поступки Ви могли б підти в цій ситуації. Налаштуйтесь на те, що прийдеться погодитись на компроміс чи співпрацю якщо бажаєте вирішити проблему.
- Якщо не вдається вирішити конфлікт сьогодні, то перенесіть його вирішення на завтра, вирішуйте ситуацію в спокійному емоційному стані. Завжди майте здоровий глузд, який повинен перемагати під час будь-яких конфліктів.
- Щоб набути стійкість до виникнення конфліктних ситуацій також рекомендую дотримуватись наступних правил:
- не жалійтесь на життя, позитивно мисліть;
- уникайте критики і порівнянь, відмовтесь від пліток;
- проблеми обговорюйте з тим, до кого виникають питання лише віч-на-віч;
- вчіться приймати думку іншого як таку, яка важлива саме для конкретної людини;
- вдосконалюйте свою здатність до спокійного реагування на слова будь-кого.
Підготувала: Ілона Костенко, практичний психолог ЦПРПП