A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників Канівської міської ради Черкаської області"

Конструктивне вирішення конфліктів

  1. В конфлікті немає правих і винних, бо кожен тоді виражає свою думку в нав’язливому форматі. З одного боку, думка має право бути вираженою, а з іншого – ніхто не зобов’язаний погоджуватись з нею. Але повага до позиції іншої людини допоможе побудувати конструктивне спілкування.
  2. Агресивна відповідь на чиюсь агресивну дію точно не призведе до вирішення конфлікту. Важливо зменшити свої негативні емоції щодо людини, з якою виникло непорозуміння, намагатись не принижувати її.
  3. Спробуйте уявити себе на місці опонента, відчути його інтереси та емоції. Подумайте, на які поступки Ви могли б підти в цій ситуації. Налаштуйтесь на те, що прийдеться погодитись на компроміс чи співпрацю якщо бажаєте вирішити проблему.
  4. Якщо не вдається вирішити конфлікт сьогодні, то перенесіть його вирішення на завтра, вирішуйте ситуацію в спокійному емоційному стані. Завжди майте здоровий глузд, який повинен перемагати під час будь-яких конфліктів.
  5. Щоб набути стійкість до виникнення конфліктних ситуацій також рекомендую дотримуватись наступних правил:

- не жалійтесь на життя, позитивно мисліть;

- уникайте критики і порівнянь, відмовтесь від пліток;

- проблеми обговорюйте з тим, до кого виникають питання лише віч-на-віч;

- вчіться приймати думку іншого як таку, яка важлива саме для конкретної людини;

- вдосконалюйте свою здатність до спокійного реагування на слова будь-кого.

Підготувала: Ілона Костенко, практичний психолог ЦПРПП

Вхід для адміністратора