Психологічна газета №2
ЕЛЕКТРОННА ПСИХОЛОГІЧНА ГАЗЕТА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ КАНІВСЬКОЇ МТГ
Видання № 2 (січень 2022)
РУБРИКА «УСПІШНИЙ ПЕДАГОГ»
Продуктивні риси педагога: комунікабельність, педагогічна інтуїція, емоційна саморегуляція, здатність сприймати і розуміти іншого, професійна проникливість, прагнення генерувати нові і цікаві ідеї, оптимістичне прогнозування, креативність, бажання позитивно вирішувати ситуації тощо.
7 правил успіху:
1. Аби отримати - потрібно віддати.
2. Щоб Вас полюбили – Ви полюбіть першими.
3. Щасливі діти від щасливих батьків.
4. Позитивні емоції = міцне здоров`я.
5. Робота «по серцю» = успіх у професійній реалізації.
6. Зосередьтесь на процесі, а не на результаті.
7. Живіть тут і тепер.
РУБРИКА «СУЧАСНІ БАТЬКИ І ДІТИ»
Кроки подолання агресивності дітей:
-
Знайти причину агресивної поведінки вихованця.
-
Навчити дітей усвідомлено називати власні емоції.
-
Здійснювати аналіз рівня задоволення потреб вихованців.
-
Надати інформацію дитині щодо того, як керувати власним гнівом (переключення уваги, рахунок до 10 тощо).
-
Важливо вдосконалити звичку «дружити» з природою.
-
Демонструвати власний приклад вираження емоцій.
-
Розвинути у дитини здатність до аналізу власних вчинків.
-
Навчити вихованців організовувати власне життя.
-
Усвідомлювати, що діти потребують розуміння та підтримки дорослих.
РУБРИКА «СЕКРЕТИ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ»
Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.
(Артур Шопенгауер).
Багатство не лише в грошах!
Геніальний лікар і філософ Авіценна стверджував: "Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях... Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато знати". Тобто рівень багатства не визначається рівнем грошей. Рокфеллер, наприклад, мав багато грошей, але все життя хворів. У нього було невиліковне захворювання. Він реалізував себе в одних сферах, а в інших – була дизгармонія. Якщо людина має багато грошей, але не має здоров`я – то її не можна назвати багатою. Звідси прислів`я: «Здоров`я – істинне багатство, його не купиш ні за які гроші».
Багатство вимірюється кількістю справжніх друзів, щасливою родиною та здоровими близькими людьми!
«Життя дорожче багатства й почестей всіх» (Омар Хайям).
РУБРИКА «МОТИВАЦІЯ ДО ЗМІН»
«Успіх — це ще не крапка, невдача — це ще не кінець: єдине, що має значення, — це мужність продовжувати боротьбу.» (Вінстон Черчилль).
«Прагни не до того, щоб добитися успіху, а до того, щоб твоє життя мало сенс.» (Альберт Ейнштейн).
«Нещасною чи щасливою людину роблять тільки її думки, а не зовнішні обставини. Керуючи своїми думками, вона керує своїм щастям.» (Фрідріх Ніцше).
«Найскладніше - почати діяти, все інше залежить тільки від наполегливості.» ( Амелія Ергарт).
«Ваш час обмежений, не витрачайте його, живучи чужим життям.» (Стів Джобс).
РУБРИКА «ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ»
Запитання: Як зробити спілкування з людиною більш продуктивним і приємним, особливо якщо не все подобається в ній.
Відповідь: Сформувати розмову в більш гармонійному напрямку допоможе дотримування наступних правил. Слід не підтримувати в розмові критику інших, якщо людина починає засуджувати когось - можна просто перевести розмову на іншу тему. Важливо не вести «пусті розмови», бо при цьому багато часу витрачається даремно і без користі. Необхідно прагнути знаходити позитивні якості в людях, зосереджуватись на них під час спілкування. Коли ми налаштовуємось на позитивних рисах характеру людини, які в неї реально є – вона починає нам їх демонструвати. Важливо поважати людей, розуміти, що кожен може бути таким, яким хоче бути і ми не маємо права критикувати когось. Чим менше ми будемо оцінювати інших – тим менше будуть оцінювати нас. Таке відношення полегшує сприймання людей і всього, що оточує нас. Головне, щоб ми все вище сказане робили від душі, а не «для годиться». Якщо вдасться виробити такий стиль взаємодії – більшість труднощів у спілкуванні зникнуть самі собою.
Питання можна надсилати на електронну адресу:
ilonakos2018 @gmail.com (Костенко Ілона),
Автори питань не розголошуються (анонімно).
Випуск підготувала: Ілона Костенко,
практичний психолог комунальної установи
«Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Канівської міської ради Черкаської області»