A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників Канівської міської ради Черкаської області"

Про дошкільну освіту в Канівській громаді

Дошкільна освіта Канівської міської територіальної громади

 

Дошкільна освіта є найважливішою сферою реалізації прав людини в забезпеченні рівних можливостей в отриманні якісної освіти. Доступність до якісної освіти започатковується з дошкільної освіти, оскільки саме вона є базою цілісного розвитку майбутніх громадян України, фундаментом творення нового освітнього процесу.

Головна мета дошкільної освіти – створити сприятливі умови для особистісного становлення дітей, забезпечити їхній збалансований розвиток, узгодженість у житті основних тенденцій до самореалізації, саморозвитку та самозбереження, формування життєвої компетенції, розвитку ціннісного ставлення до світу природи, культури, людей, самих себе. Така глобальна мета висуває певні вимоги й до забезпечення якості дошкільної освіти, і найвагоміша з них – удосконалення змісту відповідно до вимог часу.

Для задоволення потреб в отриманні дошкільної освіти в Канівській міській територіальній громаді функціонує 9 закладів дошкільної освіти, Комунальний заклад «Хмільнянський ліцей Канівської міської ради Черкаської області», Яблунівський навчально-виховний комплекс, де здобувають освіту 1097 дитини віком від 1 до 6 (7) років станом на 01.01.2021 року. Дошкільною освітою в місті охоплено понад 77% дошкільнят, у тому числі 100% дітей віком від 3 до 6 (7) років. Забезпечується здійснення обов’язкової дошкільної освіти, усі діти 5-ти річного віку (243 дошкільників) охоплені дошкільною освітою. Середній показник чисельності дітей у закладах із розрахунку на 100 місць становить 99 дитини. Середня наповнюваність груп - 20 дітей. У закладах дошкільної освіти виховується 51 дитина з особливими освітніми потребами, які отримують корекційно-розвиткові послуги. Два заклади дошкільної освіти комбінованого типу: ЗДО №7 «Сонечко», ЗДО № 8 «Дзвіночок» мають три корекційні групи для дітей з порушеннями мовлення. В закладах дошкільної освіти «Білочка», «Дзвіночок», «Дударик», «Сонечко» «Теремок» є інклюзивні групи, які відвідують 11 дітей з особливими освітніми потребами, і в яких введено посади асистента вихователя.

Колективи закладів дошкільної освіти працюють над зміцненням навчально-матеріальної бази, впроваджують нові сучасні інноваційні технології, передовий педагогічний досвід, інноваційні технології в організації життєдіяльності дітей дошкільного віку, впровадженням інклюзивної освіти. Інноваційні педагогічні технології в сучасній дошкільній освіті – розвиток науки і техніки сприяв появі нових форм навчальної комунікації, новітнім методам розв’язання освітніх завдань. У закладах дошкільної освіти міста педагоги успішно вирішують вивчення і впровадження в практику роботи інноваційні технології. У Канівському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 6 «Теремок» Канівської міської ради Черкаської області з січня 2019 року функціонує проектна група для дітей старшого дошкільного віку, яка працює за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», який включає в себе програму курсу «Розвиток мовлення, пізнавальних процесів дошкільників з елементами навчання грамоти, використання математичного матеріалу». Даний проект забезпечує можливість створення для дітей умов адаптації та наступності у роботі з академічно здібними дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.

Заклади дошкільної освіти «Дзвіночок», «Зайчик», «Сонечко» продовжують впроваджувати освітню програму «Теорія і методика освіти для сталого розвитку»; колективи дошкільних закладів «Віночок», «Білочка» та Межиріцький ЗДО «Веселка» працюють над впровадженням унікальної авторської програми М. Єфименка «Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей дошкільного віку», яка ґрунтується на наявних природних, біологічних закономірностях формування організму людини, колектив ЗДО «Садко» - методику раннього навчання читанню М.Зайцева, ЗДО «Дударик» - музикотерапія Єгорової Л.В. Дошкільний заклад №6 «Теремок» проводять міжнародну діяльність з педагогами Польщі.

Педагоги дошкільних закладів проявляють творчість, педагогічну майстерність у роботі з дітьми. Про це свідчать міські масові заходи, конкурси: День міста, «Спартакіада», літературний конкурс «Весняний дивограй», «Квітнева гуморина», «Шашковий турнір», «Найкрутіший».

Для розкриття талантів дошкільників та подальшого розвитку їх творчих здібностей у дошкільних закладах функціонувало 14 гуртків (226 дітей), де дошкільнята навчаються іноземній мові, основам комп’ютерної грамотності, хореографії, ритміці, музично-драматичній діяльності.

Спільними зусиллями органів влади, педагогічних колективів, батьків, спонсорів створено необхідні умови для навчання, виховання та розвитку дошкільнят. Оновлено освітнє середовище новими меблями, іграшками, та ігровим обладнанням, постільною білизною, кухонним та столовим посудом. На базі Канівського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №6 «Теремок» завершили реконструкцію основної будівлі (впровадження енергозберігаючих технологій по утепленню фасаду, реконструкція даху та влаштування автономного опалення), заходи якого були розраховані на 2020 – 2021 роки. Комплексна термомодернізація забезпечує істотну економію грошей і ресурсів, а головне, що діткам у «Теремку» тепер буде справді тепло й затишно.

Педагогічні працівники, а їх налічується 131, знаходяться в постійному пошуку шляхів творчого зростання дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей та можливостей зростати здоровими і щасливими. Повну вищу освіту мають 65, що становить 49,6%, неповну вищу освіту - 66, або 50,4%. Серед педагогів-дошкільників – 21 мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 19 – кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», 13- кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», 78 педагога- «спеціаліст».

Як сказав В.Сухомлинський: «Дитина – ніжний паросток, який стане могутнім деревом, й дитинство вимагає до себе особливої уваги». «Дехто думає, що любити дітей - це найлегша справа, найпростіша. Бути добрим, бути рідним своїй дитині, бажати добра, бути доброзичливим – це вже і є любов. Насправді, це не так. Любити дітей – це, я б сказав, найтонша, найскладніша і наймудріша річ, яка приходить з досвідом. Справжня любов поєднує в собі відповідальність за дитину і бажання добра. Якщо є відповідальність, то є і вимогливість. Справжня вимогливість – це дитя любові і відповідальност».

Тому педагогічні колективи закладів дошкільної освіти Канівської міської територіальної громади направляють свої зусилля на оптимізацію та модернізацію освітнього процесу через комплексне застосування мудрості педагогів-класиків, інтегровану та пошукову діяльність, родинний досвід і досвід колег.

 

 

Вхід для адміністратора