A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників Канівської міської ради Черкаської області"

Психологічна підтримка педагога

Психологічний супровід професійного розвитку педагогів.

 

«Один із секретів педагогічної творчості полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи.

Хто намагається розібратися в хорошому і поганому на своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».

В.О.Сухомлинський

 

Відповідно до Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників (далі ЦПРПП) важливим завданням є надання психологічної підтримки педагогічним працівникам, яка полягає в тому, щоб процес педагогічної діяльності зробити більш комфортним, а вирішення складних ситуацій під час освітнього процесу завжди завершувався позитивно. Це завдання в межах своєї професійної компетентності реалізує практичний психолог ЦПРПП.

У вищих закладах освіти педагогів не готують як уникати емоційного перевантаження, не формують у них відповідних умінь, навичок, особистісних якостей, необхідних для подолання емоційних труднощів у професії. Тому одним з актуальних питань психологічного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників є створення умов та реалізація ефективних технологій для збереження та підтримки їх психічного здоров’я в процесі професійного розвитку та педагогічної діяльності. Психологічна підтримка адаптації та професійного становлення педагога передбачає створення умов та реалізацію наступних завдань: розуміння особливостей освітнього середовища; усвідомлення педагогом власних життєвих цінностей і переконань; виявлення перешкод в особистісному і професійному зростанні; активізація мотивації в педагогічній діяльності; виявлення перспектив професійного зростання і розширення напрямків ефективних дій у професійній діяльності й особистісному розвитку.

 

Практичний психолог Центру професійного розвитку педагогічних працівників, зокрема, реалізує наступні завдання:

  1. Сприяє підвищенню психологічної грамотності педагогічних працівників закладів освіти.
  2. Здійснює супровід професійного розвитку працівників психологічної служби закладів освіти.
  3. Здійснює просвітницьку роботу серед педагогів з питань ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу.
  4. Сприяє профілактиці професійного вигорання педагогів.

   Важливим завданням практичного психолога ЦПРПП є  саме психологічний супровід професійної діяльності педагогів, головною метою  якого є допомогти вчителю ефективно організувати свою професійну діяльність.

Психологічний супровід щодо професійної діяльності педагога спрямований на:

  1. Формування позитивного мікроклімату в педагогічному колективі.
  2. Створення сприятливих умов для активізації мотивації педагогів у роботі.
  3. Допомогу в розкритті потенційних можливостей педагогів щодо особистісної та професійної сфер життя вчителів.
  4. Допомогу «молодим вчителям» щодо адаптації в педагогічній діяльності.
  5. Підвищення психологічної культури педагогів.
  6. Розвиток стресостійкості та профілактика емоційного вигорання.
  7. Набуття навичок вирішення проблемних ситуацій безконфліктним шляхом.
  8. Допомогу в роботі з дітьми «групи ризику».
  9. Формування навичок управління власним часом (тайм-менеджмент).
  10. Розвиток здатності до саморефлексії в професійній діяльності тощо.

Основні напрямки здійснення психологічного супроводу професійного розвитку педагогів:

  1. Діагностика.
  2. Консультування.
  3. Корекція.
  4. Профілактика та просвіта.

Діагностична робота в процесі психологічного супроводу педагогів, зокрема,  полягає у визначенні запитів до практичного психолога ЦПРПП, вивченні емоційного стану та професійної мотивації вчителів з подальшими індивідуальними консультаціями за потреби. Ефективними можуть бути і групові консультації для педагогів з метою вирішення проблемних ситуацій у процесі взаємодії зі здобувачами освіти та батьками. Такі консультації можуть бути організовані за актуальними запитами та темами.

Профілактика та просвіта полягає в підготовці та представленні просвітницьких матеріалів (буклетів, пам`яток, бюлетнів тощо). До актуальних заходів профілактичного та корекційного спрямування можна віднести наступні: семінари-практикуми, інтерактивні ігри, тренінги, вебінари, воркшопи, психологічні студії та інше.

Таким чином, необхідність ефективного професійного розвитку педагогічних працівників вимагає кваліфікованого психологічного супроводу та підтримки психологічного благополуччя педагога в їхній професійній діяльності.

 

 

 

Підготувала:

Костенко Ілона, практичний психолог

КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Канівської міської ради Черкаської області»

 

 

 

Вхід для адміністратора