Психологічна газета №7
ЕЛЕКТРОННА ПСИХОЛОГІЧНА ГАЗЕТА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ КАНІВСЬКОЇ МТГ
РУБРИКА «УСПІШНИЙ ПЕДАГОГ»
Важливі умови успішної людини.
- Будьте активними.
- Мрійте, візуалізуйте свої бажання.
- Щодня розставляйте пріоритети.
- В емоційному стані нічого не вирішуйте.
- Умійте вислуховувати співрозмовника.
- Будьте відкритими до нового.
- Дбайте про саморозвиток.
РУБРИКА «СУЧАСНІ БАТЬКИ І ДІТИ»
Педагоги, що працюють з дітьми покоління «альфа» (народжені після
2010 року), мають:
- використовувати ненасильницьке спілкування;
- бути партнером при взаємодії;
- уміти подавати лише практичний матеріал під час уроків;
- поважати цінності дітей;
- робити акцент на сильних сторонах учнів;
- не критикувати за помилки, а хвалити за вміння їх побачити, виправити й не повторювати;
- бути в курсі сучасних тенденцій світу щоб бути на «одній хвилі» з дітьми.
Цінності, важливі для всіх поколінь: родина, любов, успіх, професійна та особистісна самореалізація, здоров’я, матеріальне благополуччя, свобода.
Цінності (риси), які слід змінити: егоїзм, «енергетичний вампіризм», поспіх, песимізм, негативне мислення, заздрість, жадність, невдячність тощо.
РУБРИКА «СЕКРЕТИ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ»
Медитація "Наповнення любов'ю".
Знайдіть місце, де тихо. Сядьте в зручне крісло. Зробіть глибокий вдих і повільний видих. Якщо якась частина тіла напружена - зосередьтесь на ній і розслаблено подихайте, уявляйте як та частина тіла поступово розслабляється. Далі зосередьтесь на області свого серця. Уявляйте як з кожним видихом там стає тепло і світло. Поступово тепло і світло перетворюється на приємне відчуття любові і спокою. З кожним видихом любові стає все більше і більше. Далі уявіть як любов з вашого серця направляється до тих людей, які її потребують. Уявіть знайому чи не знайому людину, до якої прийшла Ваша любов і наповнила її. Людина стала спокійною, усміхненою і щасливою. Далі даруйте любов стільком людям, скільком у Вас є бажання. Після цього повертайтесь в область свого серця і відчуйте які Ви спокійні, радісні та наповнені любов'ю. Поступово відчуйте кожну частину свого тіла, яка наповнилась теплом і ніжністю. Будьте в цьому стані стільки, скільки Вам захочеться!
РУБРИКА «МОТИВАЦІЯ ДО УСПІХУ»
Чи можливо досягти успіху під впливом негативних емоцій?
Можливо і досягнете успіху, але чи на довго і хто з близьких людей залишиться у вашому житті надалі!?
Ніколи не картайте себе якщо десь проявили емоції, виразили що на душі, а вас не зрозуміли. Це ви такий/така на даний момент часу! Єдине над чим потрібно попрацювати, щоб ці ваші емоції надалі проявлялись не з агресії чи злості, а любові. Якщо ви відчуваєте, що лютуєте, то такий прояв емоцій люди сприймуть як агресію, тому краще не продовжувати спілкування в такому стані.
Далі задайте собі запитання: я зараз хочу виразити свою думку/емоції чи просто покритикувати когось/обуритись? Якщо обуритись, то краще далі продовжити задавати собі запитання: чому я хочу критикувати, чим іншим я ще незадоволена/незадоволений? Якщо знайдеться ще щось, то подумайте: можливо зараз це обурення виходить із чогось глибшого, ніж просто ситуація сьогодні? Тому, коли виникають негативні емоції, то їх слід усвідомити, а з людьми надалі спілкуватись зі стану спокою та любові.
РУБРИКА «ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ»
Питання: як правильно реагувати на людину, яка підходить з претензіями і починає спілкування на підвищених тонах?
Відповідь: звісно ж не робити так, як вона, тобто слід включатися в розмову без претензій і не підвищувати тон. Хтось скаже, що потрібно спілкуватись по принципу дзеркала, тобто говорити в тому ж емоційному тоні як і ця людина. Але, нажаль, даний принцип у цьому випадку не спрацює, а можливо і спрацює, але конфлікт лиш розгориться до неймовірних масштабів.
Отже, насамперед, потрібно емоційно не включитися у ситуацію, розуміючи, що це лише емоції конкретної людини і в більшості випадків її емоційний стан не пов’язаний з вами (загалом такий стиль спілкування характерний для цієї людини чи в неї просто сьогодні поганий настрій).
Далі є декілька варіантів продовження розмови: перенести розмову на деякий час, або попросити продовжити спілкування у спокійному тоні.
Якщо люди звикнуть, що ви не спілкуєтесь на підвищених тонах, то після декількох таких діалогів, вони більше так робити не будуть.
Питання можна надсилати на електронну адресу:
ilonakos2018@gmail.com (Костенко Ілона),
Автори питань не розголошуються (анонімно).
Випуск підготувала: Ілона Костенко,
практичний психолог комунальної установи
«Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Канівської міської ради Черкаської області»