A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників Канівської міської ради Черкаської області"

Психологічна газета №7

ЕЛЕКТРОННА ПСИХОЛОГІЧНА ГАЗЕТА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ КАНІВСЬКОЇ МТГ

 

Видання № 7 (березень 2023)

 

РУБРИКА «УСПІШНИЙ ПЕДАГОГ»

Важливі умови успішної людини.

  • Будьте активними.
  • Мрійте, візуалізуйте свої бажання.
  • Щодня розставляйте пріоритети.
  • В емоційному стані нічого не вирішуйте.
  • Умійте вислуховувати співрозмовника.
  • Будьте відкритими до нового.
  • Дбайте про саморозвиток.

 

РУБРИКА «СУЧАСНІ БАТЬКИ І ДІТИ»

Педагоги, що працюють з дітьми покоління «альфа» (народжені після

2010 року), мають:

  • використовувати ненасильницьке спілкування;
  • бути партнером при взаємодії;
  • уміти подавати лише практичний матеріал під час уроків;
  • поважати цінності дітей;
  • робити акцент на сильних сторонах учнів;
  • не критикувати за помилки, а хвалити за вміння їх побачити, виправити й не повторювати;
  • бути в курсі сучасних тенденцій світу щоб бути на «одній хвилі» з дітьми.

 

Цінності, важливі для всіх поколінь: родина, любов, успіх, професійна та особистісна самореалізація, здоров’я, матеріальне благополуччя, свобода.

 

Цінності (риси), які слід змінити: егоїзм, «енергетичний вампіризм», поспіх, песимізм, негативне мислення, заздрість, жадність, невдячність тощо.

 

 

 

 

 

РУБРИКА «СЕКРЕТИ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ»

Медитація "Наповнення любов'ю".

Знайдіть місце, де тихо. Сядьте в зручне крісло. Зробіть глибокий вдих і повільний видих. Якщо якась частина тіла напружена - зосередьтесь на ній і розслаблено подихайте, уявляйте як та частина тіла поступово розслабляється. Далі зосередьтесь на області свого серця. Уявляйте як з кожним видихом там стає тепло і світло. Поступово тепло і світло перетворюється на приємне відчуття любові і спокою. З кожним видихом любові стає все більше і більше. Далі уявіть як любов з вашого серця направляється до тих людей, які її потребують. Уявіть знайому чи не знайому людину, до якої прийшла Ваша любов і наповнила її. Людина стала спокійною, усміхненою і щасливою. Далі даруйте любов стільком людям, скільком у Вас є бажання. Після цього повертайтесь в область свого серця і відчуйте які Ви спокійні, радісні та наповнені любов'ю. Поступово відчуйте кожну частину свого тіла, яка наповнилась теплом і ніжністю. Будьте в цьому стані стільки, скільки Вам захочеться!

 

 

 

РУБРИКА «МОТИВАЦІЯ ДО УСПІХУ»


Чи можливо досягти успіху під впливом негативних емоцій?

 

Можливо і досягнете успіху, але чи на довго і хто з близьких людей залишиться у вашому житті надалі!?

Ніколи не картайте себе якщо десь проявили емоції, виразили що на душі, а вас не зрозуміли. Це ви такий/така на даний момент часу! Єдине над чим потрібно попрацювати, щоб ці ваші емоції надалі проявлялись не з агресії чи злості, а любові. Якщо ви відчуваєте, що лютуєте, то такий прояв емоцій люди сприймуть як агресію, тому краще не продовжувати спілкування в такому стані.

Далі задайте собі запитання: я зараз хочу виразити свою думку/емоції чи просто покритикувати когось/обуритись? Якщо обуритись, то краще далі продовжити задавати собі запитання: чому я хочу критикувати, чим іншим я ще незадоволена/незадоволений? Якщо знайдеться ще щось, то подумайте: можливо зараз це обурення виходить із чогось глибшого, ніж просто ситуація сьогодні? Тому, коли виникають негативні емоції, то їх слід усвідомити, а з людьми надалі спілкуватись зі стану спокою та любові.

 

 

 

 

 

РУБРИКА «ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ»

Питання: як правильно реагувати на людину, яка підходить з претензіями і починає спілкування на підвищених тонах?

Відповідь: звісно ж не робити так, як вона, тобто слід включатися в розмову без претензій і не підвищувати тон. Хтось скаже, що потрібно спілкуватись по принципу дзеркала, тобто говорити в тому ж емоційному тоні як і ця людина. Але, нажаль, даний принцип у цьому випадку не спрацює, а можливо і спрацює, але конфлікт лиш розгориться до неймовірних масштабів.

Отже, насамперед, потрібно емоційно не включитися у ситуацію, розуміючи, що це лише емоції конкретної людини і в більшості випадків її емоційний стан не пов’язаний з вами (загалом такий стиль спілкування характерний для цієї людини чи в неї просто сьогодні поганий настрій).

Далі є декілька варіантів продовження розмови: перенести розмову на деякий час, або попросити продовжити спілкування у спокійному тоні.

Якщо люди звикнуть, що ви не спілкуєтесь на підвищених тонах, то після декількох таких діалогів, вони більше так робити не будуть.

 

 

 

Питання можна надсилати на електронну адресу:

ilonakos2018@gmail.com (Костенко Ілона),

Автори питань не розголошуються (анонімно).

 

 

 

 

Випуск підготувала: Ілона Костенко,

практичний психолог комунальної установи

«Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Канівської міської ради Черкаської області»

 

Вхід для адміністратора