A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників Канівської міської ради Черкаської області"

Психологічна газета №1

ЕЛЕКТРОННА ПСИХОЛОГІЧНА ГАЗЕТА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ КАНІВСЬКОЇ МТГ

 

Видання № 1 (вересень 2021)

 

РУБРИКА «УСПІШНИЙ ПЕДАГОГ»

   В.О.Сухомлинського говорив: «Один із секретів педагогічної творчості полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому і поганому на своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».

 

   Три важливі правила педагога:

  • Брати те, що під рукою, але використовувати в новій якості;
  • Створювати нове зі старого;
  • Розповідати історії для закріплення знань.

 

Професійна майстерність + особисті якості + підтримка дітей та батьків + співпраця з колегами + любов до дітей + постійне удосконалення +… = успіх педагога!

 

Ключовим елементом формування мотивації дітей є зацікавленість (учителя і дітей).

 

РУБРИКА «СУЧАСНІ БАТЬКИ І ДІТИ»

   Покоління Альфа.

   Покоління Альфа – це діти, народжені з 2010 року. Вони точно знають, чого хочуть. Легко сприймають величезні масиви інформації. Яскраві, творчі, гармонійно розвинені і самодостатні особистості, які здатні досягти всіх поставлених цілей. Позитивно дивляться на світ і не бачать меж там, де дорослі поставили собі жорсткі рамки. І в той же час ці діти чутливі і ранимі. Вони більш відкриті назустріч емоціям, легше говорять слова любові, роблять компліменти і мислять позитивно. Давати їм жорсткі установки і вчити з-під ременя вже не вийде. З ними потрібно домовлятися, адже ними керує самодисципліна.

   Як знайти спільну мову з дитиною покоління Альфа.

   Насамперед, потрібно враховувати особливості "цифрових" дітей. Люблять свободу? Так дайте їм її. Почати можна з простого вибору, хоча б іноді давайте їм свободу вибору в рамках з тих варіантів, які ви можете дозволити. Дитина любить перебувати на просторах інтернету? Не варто її лаяти. Просто слід влаштувати певний графік перебування в мережі, але пам`ятайте, що 1-2 години в день буде точно недостатньо. Ви здивуєтеся, але діти з самого юного віку вже прагнуть заробляти навіть на своїх захопленнях. Для них гаджети — часто не розвага, а можливість досягнення мети. Вони створюють власні канали, розробляють мобільні додатки і швидше вчать мови, спілкуючись в іграх з однолітками з інших країн. Важливо сприяти їм у цьому і підтримувати.

 

РУБРИКА «СЕКРЕТИ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ»

У нашому житті ми часто не слідкуємо за тим, що і як говоримо, адже існує думка, що наші слова в прямому значенні можуть впливати на виникнення хвороб. Особливо небезпечний вплив цих словосполучень на здоров’я тієї людини, яка перебуває у стресовій ситуації. Протягом декількох днів проаналізуйте слова, які ви вживаєте, якщо знайдете вирази з негативними змістом – змініть їх на ті, які будуть програмувати вас на позитивні зміни.

Ось деякі з цих словосполучень та хвороби, які вони викликають:

  1. «Мене нудить від цього» - хвороби, які супроводжуються нудотою.
  2. «Я це просто не перетравлюю» - проблеми з травленням.
  3. «Сидить в печінках» - хвороби печінки.
  4. «Очі б мої не бачили» -хвороби очей.
  5. «Чути тебе не хочу» - хвороби вух.
  6. «Брати близько до серця», «на серці камінь»  – захворювання серцево-судинної системи.
  7. «Голова йде обертом» - головокружіння, головний біль.
  8. «Я просто сходжу з розуму» - хвороби психіатричного напрямку.
  9. «Немає права голосу», «шматок в горло не лізе» - захворювання горла, голосових зв’язок.

10.«Неприємний осад» - камені в нирках, сечовивідних шляхів, жовчному міхурі.

 

 

РУБРИКА «МОТИВАЦІЯ ДО ЗМІН»

“Ідіть упевнено в напрямку до мрії. Живіть тим життям, яке ви самі собі придумали.” (Генрі Девід Торо).

“Щастя – це не щось готове. Щастя залежить тільки від ваших дій. “ (Далай Лама).

“Той, хто недостатньо сміливий, щоб ризикувати – нічого не доб’ється у житті.” (Мухаммед Алі).

“Щоб вести людей за собою, йди за ними.” (Лао Цзи).

“Роби все, що можеш, там, де ти знаходишся, використовуючи все, що маєш.” (Теодор Рузвельт).

 

 

РУБРИКА «ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ»

ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТУВАННЯ

Запитання: Як подолати професійне вигорання педагогів?

Відповідь: Важливо знайти причину чому у педагога виникає виснаження від роботи, ліквідувати або зменшити це. Для цього можна спробувати дотримуватись наступних порад: в режим дня внести час для себе чи для свого захоплення, добре висипатися, знайти приємні моменти в роботі і робити їх частіше, слід адекватно оцінювати свої можливості, не брати на себе надто багато, жити власним життям, менше «заглядати» в життя інших людей, за потреби звертатися за допомогою і підтримкою (до друзів, колег, психолога тощо).

 

 

Питання можна надсилати на електронну адресу:

ilonakos2018 @gmail.com (Костенко Ілона),

Автори питань не розголошуються (анонімно).

 

 

Випуск підготувала: Ілона Костенко,

практичний психолог комунальної установи

«Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Канівської міської ради Черкаської області»

Вхід для адміністратора